قلعه نویی: معلوم نیست مجیدی بازی کند

بینا- سرمربي استقلال در نشست خبري پيش از بازي با پرسپوليس با اشاره به اينكه تيمش به يك وحدت تاكتيكي رسيده است گفت: اميدوارم تا اين ديدار بارفني بالايي داشته باشد و تماشاگران ازديدن آن لذت ببرند.
امير قلعه‌نويي درباره بازي فرداي استقلال مقابل پرسپوليس، گفت: بازي فردا حساسيت‌هاي خودش را دارد. دو سه هفته قبل از داربي ازمن سوالاتي در ارتباط با اين بازي پرسيده مي‌شد كه همين امر نشان مي‌دهد امتياز اين ديدار از سه امتياز بيشتر است و اميدوارم تا اين ديدار بارفني بالايي داشته باشد و تماشاگران ازديدن آن لذت ببرند.
وي گفت: اين بازي ربطي به جايگاه تيم‌ها در جدول ندارد و هرتيمي كه بتواند آرامش و تمركز بيشتري داشته باشد مي‌تواند در اين ديدار برنده باشد.
قلعه‌نويي در ادامه با تمجيد از تيمش گفت: استقلال بازيكنان بزرگي دارد كه عده‌اي از آنها تجربه بازي در داربي هم دارند. از سويي ديگر ما تيم اول جدول هستيم و بايد طوري باشيم كه جايگاهمان را حفظ كنيم. با ديدن بازي‌هاي پرسپوليس در مقابل داماش و نفت و آناليز آن دو بازي نقاط ضعف و قوت اين تيم را متوجه شده‌ايم. هر تيمي كه موفق شود ميانه ميدان را تصاحب كند، احتمالا به هدفش نزديك‌تر مي‌شود و شانس بالاتري خواهد داشت.
سرمربي استقلال در ادامه افزود: با آمدن مجتبي جباري ميانه زمين ما بهتر شده و تيم ما در نيم فصل تيم بهتري شده است چرا كه توانسته‌ايم نقاط ضعف خود را پوشش دهيم.

معلوم نيست مجيدي بازي كند
قلعه‌نويي در ادامه در پاسخ به سوالي در ارتباط با فرهاد مجيدي، به ايسنا گفت‌: قبل ازاين كه به اين سوال پاسخ دهم بايد اين را بگويم كه دائما فكر مي‌كنم كه كدام يك از 21 بازيكن خود را خط بزنم تا با 18 نفر در مقابل پرسپوليس حاضر شويم. در ارتباط با مجيدي هم بارها گفته‌ام او سرمايه استقلال است و بر اساس تست‌هاي آمادگي جسماني هنوز به شرايط صد در صد نرسيده ولي اين كه در بازي فردا چند دقيقه به او برسد را نمي‌دانم.
قلعه‌نوعي در پاسخ به سوالي در اين باره كه آيا وضعيت مهدي رحمتي باعث افت روحي رواني او شده است و آيا اين مساله در بازي فردا تاثير گذار است يا خير؟ گفت:‌ البته اين سوالي حاشيه‌اي است و ربطي به اين بازي ندارد ولي مهدي رحمتي يك تصميمي را گرفته كه ما هم اطلاع نداشته‌ايم و ايشان هم حرف آنچناني‌ نزده و گفته فعلا براي مدتي به تيم ملي نمي‌رود ولي آقاي كرش نبايد در اين باره اين گونه موضع‌گيري مي‌كرد. در هر حال مسائل ملي در جاي خودش و مسائل باشگاه در جاي خودش بايد بررسي شوند و اين دو مسأله در راستاي هم نيستند، بنابراين اين مسأله تاثيري بر داربي ندارد.

استقلال به دنبال بازي زيباست
وي در پاسخ به اين كه شرايط حساس اين ديدار موجب افت كيفي اين ديدار نمي‌شود؟ گفت: يحيي گل محمدي از نسل سوم و از بازيكناني است كه مربي شده و از بچه محل‌هاي خودمان است. ولي با شناختي كه از پرسپوليس داريم فكر مي‌كنم ديدار زيبايي شود. البته استقلال هرجا كه مي‌رود به دنبال بازي زيباست ولي اين اواخر متاسفانه ما بايد براساس زمين، سيستم و تاكتيك بچينيم. به طور مثال چمن ورزشگاه انزلي مانع از بازي روان از سوي ما شد به طوري كه ما نمي‌خواستيم به جباري بازي دهيم ولي احساس كرديم بعد از 30 دقيقه نياز است تا براي كنترل اين ديدار او را وارد ميدان كنيم. البته اگر ما در آن ديدار هم نتيجه نگرفتيم دليل بر بي‌احتياطي ما نبوده چرا كه ما با دو بازيكن دو اخطاره‌مان درآن ديدار حاضر شديم و نتيجه نگرفتن ما ناشي از قدرت ملوان بود. با اين حال تنها جاي استاندارد كه تيم‌ها مي‌توانند بازي با كيفيتي از خودشان به نمايش بگذارند ورزشگاه آزادي است و ساير ورزشگاه‌ها از اين كيفيت بي‌بهره‌اند.
امير قلعه‌نويي در ادامه به انتخاب محسن قهرماني به عنوان داور اين ديدار اشاره كرد و گفت: قهرماني داور بزرگ و خوبي است و مطمئنا مثل همه ما ايراداتي دارد ولي در داوري‌اش مديريت دارد. من به شخصه فردا طوري عمل خواهم كرد كه او اولين داربي‌اش را به خوبي قضاوت كند و تا جاي ممكن سعي مي‌كنم به او كمك كنم.
در ادامه اين نشست خبرنگاري از امير قلعه‌نويي پرسيد كه سرمربي پرسپوليس در كنفرانس پيش از بازي از اولويت گل نخوردن تيمش سخن گفته، آيا اين مسأله باعث يك بازي بي‌كيفيت و خسته‌كننده نخواهد شد، گفت: فلسفه فوتبال همين است كه اول ساختار دفاعي طوري باشد كه تيم اول گل نخورد و بعد براي گل زدن اقدام كند. مانند بازي با ملوان كه ما با ساختار خوب دفاعي‌مان ابتدا به گل نخوردن فكر مي‌كرديم و سپس به گل زدن و اگر در آن بازي ايمان موسوي كمي دقت مي‌كرد ما آن ديدار را هم مي‌برديم. در هر حال گل نخوردن برنامه مي‌خواهد و من گل محمدي را در اين رابطه تحسين مي‌كنم. در هر حال دفاع كردن همانطور كه گفتم برنامه مي‌خواهد و مي‌توان از 50 متر جلوي زمين فشار را وارد كرد. از طرف ديگر، وقتي تيم گل نخورد مربي راحت‌تر مي‌تواند تغيير ايجاد كند. با اين حال ما هم اين فلسفه را باور داريم و به آن اعتقاد داريم.
سرمربي استقلال در ادامه در پاسخ به اين كه احتياط زياد مي‌تواند موجب باخت تيم شود، گفت: يك سري از اين مسائل در بيرون زمين وجود دارد. البته جذابيت و زيبايي فوتبال درهمين است كه قابل پيش‌بيني نيست. مثلا اين كه اول چگونه باشيم، 30 دقيقه دوم چگونه باشيم و يا وقتي توپ را از دست مي‌دهيم دردفاع چگونه استقرار پيدا كنيم و يا زماني كه صاحب توپ هستيم ليدر اول تهاجمي تيم چه كسي باشد يا نفر دوم چه كسي باشد.
امير قلعه‌نويي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه چرا مانند گذشته قلعه‌نويي كه بازيكني مثل ميثم بائو را براي اولين بار جلوي پرسپوليس بازي مي‌داد، ديگر از اين دست اقدامات انجام نمي‌دهد؟ گفت: تيم ما به آن وحدت تاكتيكي رسيده و همه بازيكنان ما از چهره‌هاي شناخته شده فوتبال هستند. وقتي تيمت خوب است و به خوبي نتيجه مي‌گيرد نيازي به اين كار نيست. از طرف ديگر قدرت تاكتيكي تيم بايد در زمين به حريف ديكته شود. به طور مثال همه دنيا مي‌دانند كه بارسلونا چگونه وارد زمين مي‌شود و سيستم اين تيم همواره 3-3-4 است ولي در ايران شما مي‌بينيد 11 بازيكن قرار است بازي كنند ولي مربي 12 نفر را براي گرم كردن و سردرگمي حريف به ميدان مي‌فرستد، در حالي كه سيستم و تاكيتك اهميت بيشتري در فوتبال جديد دنيا دارد.



Instagram

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ، ،

تاريخ : ا نويسنده : سینا ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.